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Título: SHIP ROUTING IN THE OIL PLATFORM OFFLOADING PROCESS FOR EXPORTATION
Autor: ADRIANO ROBERTO BERGMANN
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  RAFAEL MARTINELLI PINTO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 50728
Catalogação:  10/12/2020 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=50728@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=50728@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.50728

Resumo:
This study presents a practical application of ship routing with pickup-anddelivery and time windows for offloading operations in offshore oil platforms. Specifically in this case, the shuttle tankers transport crude oil from the offshore platforms directly to an onshore terminal, where the cargo will be transferred to another vessel to be exported. Adaptations to an existing mixed-integer linear programming model are proposed to better represent this process and facilitate its resolution by the exact method. The model was tested with realistic data from an oil and gas company and it can provide high-quality solutions for tests with periods up to 30 days, in a processing time of less than 10 minutes, thus being suitable for use in the routine of the company s ship programmer.

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