$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Formato DC |



Título: IMAGE SIGNIFICATIONS OF CHILDRENS SITES: A STUDY OF THE SITE SÍTIO DO PICA-PAU AMARELO
Autor: ALESSANDRA CARUSI MACHADO BEZERRA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  VERA LUCIA MOREIRA DOS SANTOS NOJIMA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 5067
Catalogação:  21/06/2004 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5067@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5067@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.5067

Resumo:
In a child´s universe, access to the Internet has developed tremendously, facilitated by the increasing presence of computers in schools, homes and play areas. Moreover, sites for children are widely promoted by the television media. In this context, the Internet represents a potentially large influence on children´s learning, which brings up the importance of providing ways for children to feel comfortable carrying out activities using this media. However, there is a gap between the extent of advertising and the true understanding of sites for children. This situation gets worse when we consider that a growing number of children lack the ability to use information technology. In order for children to have good comprehension of the information by way of the graphical interfaces of a site, the design of the interfaces must be adequate to the necessities and habits of the child, containing familiar graphic elements which are coherent with the subject of the site. Through a questionnaire on the meanings of images selected from the site of Sítio do PicaPau Amarelo, qualitative information was raised. This research identified nuances in the repertoires of two groups of 30 students from two kinds of schools: a private and a public one. The conclusion of the research reinforces the importance of semiotic principles and assumptions for the study of the understanding and meaning of design products. The current study presents to the designer theoretical approaches in order to determine the graphic and conceptual requirements in the elaboration of the signs that compose a children´s interface. With the use of these requirements, a public with specific characteristics, as that of children, will be better served.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF  
CHAPTER 1  PDF  
CHAPTER 2  PDF  
CHAPTER 3  PDF  
CHAPTER 4  PDF  
CHAPTER 5  PDF  
CHAPTER 6  PDF  
CHAPTER 7  PDF  
CHAPTER 8  PDF  
CHAPTER 9  PDF  
CHAPTER 10  PDF  
REFERENCES AND APPENDICES  PDF  
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui