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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: ARABIAN NIGHTS: THE EDITING PROCESS IN MIGUEL GOMES S CINEMA Autor: VANESSA CORDEIRO MARQUES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
VERA LUCIA FOLLAIN DE FIGUEIREDO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 50633
Catalogação: 04/12/2020 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=50633@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=50633@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.50633
Resumo:
Título: ARABIAN NIGHTS: THE EDITING PROCESS IN MIGUEL GOMES S CINEMA Autor: VANESSA CORDEIRO MARQUES
Nº do Conteudo: 50633
Catalogação: 04/12/2020 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=50633@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=50633@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.50633
Resumo:
Having the trilogy As mil e uma Noites: O inquieto (Vol. 1), O desolado (Vol. 2) e O encantado (Vol. 3) [Arabian nights: The restless ones (Vol. 1), The desolate one (Vol. 2) and The enchanted one (Vol.3) directed by the Portuguese movie maker Miguel Gomes as a starting point, this research aims to analyze how his work deals with the editing process as a tool to think over political issues in Portugal. From Didi-Huberman perspective, the editing as a thought-building practice will be dealt as beyond a mere phase of the movie production. At this point, reflections can be made on what extent the usage of heterogeneous
elements, such as the use of the book as a narrative device, the setting, the choice of actors and non-actors, and the shuffle between reality and fiction, films can produce dissent (as in Jacques Rancière) and, as a result, leading to reflections about the relationship between aesthetics and politics. The hypothesis is that these pictures have their take on certain concrete places by rebuilding them inventively, thus enabling a modulate space in which the collective sphere has an effective weight able on tensing the established power relations.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |