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Título: DIMINUTIVES FROM THE PERSPECTIVE OF LEXICALIST AND COGNITIVIST APPROACHES
Autor: DEISE DULCE BARRETO DE LEMOS
Instituição:  -
Colaborador(es):  -
Nº do Conteudo: 49430
Catalogação:  16/09/2020 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  PAPER
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=49430@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=49430@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.PLE.49430

Resumo:
This study aims to discuss the treatment of the diminutive from the perspective of cognitivism and generativism, leading to reflection on the approaches of this grammatical theme in the context of teaching Portuguese as a Second Language, hereinafter PSL. The scope of this article is to analyze the characteristics of these two linguistic trends, in order to propose an adequate approach to the diminutive, capable of providing effective learning for students. From the comparison of the assumptions of lexicalism and cognitivism, it is concluded that cognitivism is in line with the interests of working with PSL. This study is based on theoretical considerations made by Chomsky (1970), Jackendoff (1975), Aronoff (1976) and Basílio (1980). At the end of the discussion, suggestions for didactic application for the development of the diminutive in a PSL class are presented.

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