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Título: ONLINE ADVERTISER-CENTRIC BUDGET ALLOCATION
Autor: EDUARDO CESAR NOGUEIRA COUTINHO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MARCO SERPA MOLINARO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 49083
Catalogação:  18/08/2020 Idioma(s):  ENGLISH - UNITED STATES
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=49083@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=49083@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.49083

Resumo:
In this work, we propose the problem AdInvest, which models the decision-making process for allocating investment in digital marketing from the advertiser perspective. For the proposed problem, we define an algorithm called balGreedy, and we prove its guarantees in deterministic and stochastic instances of the AdInvest. The proven theorems assure to our algorithm worst-case results relatively close to OPT, in several types of instances raised during the work. In particular, we focus on the instances that model the audience saturation effect, which is present in the dynamics of online advertisements. As shown in the computational experiments, the balGreedy algorithm had been consistently efficient compared to the alternative policies adopted, both in the instances generated by simulation and in real instances built from the data of a certain Facebook Ads advertiser.

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