$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: AUTONOMOUS CONTINUUM: ON STOCKHAUSEN S AND EISENMAN S WORKS
Autor: FRANCISCO PALMEIRA DE LUCENA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JOAO MASAO KAMITA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 48944
Catalogação:  09/07/2020 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=48944@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=48944@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.48944

Resumo:
The thesis of an autonomy of contemporary art in virtual reality times – in which the ontological issue of the artistic object is seen as an exponentiation of the lost aura of Benjamin – can be understood in two opposite ways: understanding autonomy as a theoretical chimera or as a question that requires a continuous critical reflection. The proposal converges to the second trend. Thus, it insists on the issue of autonomy and this implies a critical analysis of the role of this in art history – in the way some oeuvre and authors, from the Lessing s Laocoön through Greenberg to the Adorno s aesthetic theory, had been establishing in theory of art the idea of an autonomy of specificity. Historically, the autonomy of specificity was closed by its own rules: language, style and materials. In this modernist historical context two fields stand out for being very ruled in their abstractions: music and architecture. And within those respective fields, the works of the composer Karlheinz Stockhausen and the architect Peter Eisenman appear as works, between contemporary productions, that simultaneously subvert and resist the specificities of their internal rules. Following in the footsteps of these artists, the present work investigates the possibility of another kind of autonomy that deals with an autonomous presence condition - an autonomous continuum that questions the historical temporality either from resultant sound and resultant space, and never anchors itself in predetermined specificities. Accordingly, Stockhausen and Eisenman realize an autonomy whose temporality is an intrinsic continuum that always operates the movement of critical impetus of the binomial phenomenon and concept – either by the critical approaches of their mediums and their languages.

Descrição Arquivo
COVER, DEDICATION, THANKS, RESUMO, ABSTRACT, SUMARY, LISTS, EPIGRAPH  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
REFERENCES  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui