$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC | MARC |



Título: I AM VERY YOUNG: CHOICES AND STRATEGIES OF YOUNG PEOPLE IN A TEACHER TRAINING COURSE
Autor: REJANE BRANDÃO SIQUEIRA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  SONIA KRAMER - ADVISOR
ELIANE RIBEIRO ANDRADE - CO-ADVISOR

Nº do Conteudo: 48669
Catalogação:  18/06/2020 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=48669@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=48669@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.48669

Resumo:
Youth has been the subject of research in recent decades with different approaches and paths, but the study of youth as a teacher in formation is still deficient according to the survey of the work production done for the preparation of this thesis, which fits into the field and it addresses the perception of young people from 16 to 20 years old, who experience their youth condition as high school students graduating in a teacher training school, a normal course located in Baixada Fluminense and they constitute an imperceptible reality in the scenario of enrollment either High School in Brazil or in the state of Rio de Janeiro. However, they are young, social people and represent a minority who live their youth condition in a certain context and under determined and determinant social conditions. In the search to know how these young people perceive their youthful condition, some theoretic-methodological strategies were adopted, such as filling out a socioeconomic questionnaire, storytelling and conducting a focus group, placing the narrative as the guiding axis of the research, which has in language its centrality. The context of the research, in Baixada Fluminense, is presented from census data and national samples, presented in order to situate the field and the subjects. The concept of youth condition and the approach of youth in high school are guided by studies of the youth field, in addition to the contributions of the research Agenda Juventude Brasil (2016). The listening of young people was guided by the exercise of their recognition as a historical and a social subject, inserted in a context, produced and producer of culture, which carries different ways of perceiving themselves in their youthful condition and their different ways of experiencing it inside and outside the school, the approximations and distances in the his sef-perception of being young and being young high school student in the Normal mode make it possible to identify him that as a young normalist.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui