$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC | MARC |



Título: WAYS FOR MINISTRY AT SCHOOL: CURRENT EVANGELIZATION CHALLENGES OF CATHOLIC SCHOOLS IN PRIMARY EDUCATION
Autor: BRUNA MARTINS FERREIRA DOS SANTOS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ABIMAR OLIVEIRA DE MORAES - ADVISOR
Nº do Conteudo: 48603
Catalogação:  16/06/2020 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=48603@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=48603@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.48603

Resumo:
Challenges is one of the words that defines the process undertaken in this research. The reason for that is because the Catholic School and its mission are increasingly challenged by the constant transformations that technological and scientific development present with notable advances and breakthroughs. It is also necessary to think about the human being and the human processes in face of these remarkable changes in communication and relationships. The Catholic Church, attentive to these changes in social configuration and yearning to answer to the anxieties of this time, through the Second Vatican Council in 1965 culminated the conception of an aggiornamento process, which proposes the promotion of pastoral work according to Biblical and Patristic sources as its model. Prior to this event was the emergence of Catholic Schools that, through the protagonism of men and women of holy journeys, fulfilled their mission in the field of Education. These, attentive to the needs of the time they were living in and imbued with apostolic passion, founded Schools all over the world capable of combining the proclamation of Jesus Christ and a quality education, because there is no evangelization without the promotion of human dignity. Thus, Catholic Schools are at the center of these changes and, in the current context, they feel even closer the effects of a social and educational configuration that has been transforming and innovating its processes. However, human crisis is reflected in numerous areas of society in which the normalization of hatred speech, inattention and proliferation of diseases due to the lack of life meaning have been especially affecting children and youth. And furthermore, the tragedy of famine and violence that result in the complex migratory crisis. Therefore, to reflect on the human education context in which School Ministry is found and performs in, places it before significant challenges.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui