$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: DICTIONARY USE AND PRE-READING ACTIVITIES: PRACTICE, ANALYSIS AND REFLECTION IN THE FOREIGN LANGUAGE CLASSROOM
Autor: BEATRIZ DOS SANTOS MACHADO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  LUCIA PACHECO DE OLIVEIRA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 4743
Catalogação:  05/04/2004 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4743@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4743@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.4743

Resumo:
The purpose of this study is to present the results of an etnographic research in the area of Applied Linguistics, which investigates, with the support of Exploratory Practice (Allwright & Bailey, 1991), issues related to the use of bilingual dictionaries and pre-reading activities in the acquisition of unknown vocabulary in a foreign language. The theoretical background for the analysis was based on Grabe & Stoller, 2002; Coracini, 1995; Carter & McCarthy, 1988; Kleiman, 1989 and Kato, 1985. The corpus includes English as a foreign language lessons in a class of seven basic level adult students from a big company in Rio de Janeiro. Four lessons with different reading activities and proposed by the teacherresearcher were recorded and trascribed. Questionnaires and interviews were answered by the students. The results of this research show that the bilingual dictionary is used and considered, by the students, in different ways in this context; the pre- reading activity is considered as an important complement in the language classroom, activating students´ linguistic and world knowledge, during the reading process. The teacher-researcher´s reflection about her pedagogic and discursive practice in the classroom led her to confirm and to reformulate some of her beliefs towards reading activities, as well as to identify other factors that influence her classes, such as students´ individual conceptions and their previous experiences in relation to the foreign language learning process.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
BIBLIOGRAPHY  PDF
ANNEX 1  PDF
ANNEX 1  PDF
ANNEX 1  PDF
ANNEX 2  PDF
ANNEX 2  PDF
ANNEX 2  PDF
ANNEX 3  PDF
ANNEX 3  PDF
ANNEX 3  PDF
ANNEX 3  PDF
ANNEX 3  PDF
ANNEX 3  PDF
ANNEX 4  PDF
ANNEX 4  PDF
ANNEX 5  PDF
ANNEX 5  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui