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Título: FACTORS THAT FACILITATE OR HINDER THE PRODUCTION AND MARKETING OF ORGANIC FOODS IN THE STATE OF RIO DE JANEIRO
Autor: DAVI FREIRE DE SOUZA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MARCOS COHEN - ADVISOR
Nº do Conteudo: 47376
Catalogação:  07/04/2020 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=47376@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=47376@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.47376

Resumo:
This study aims to understand what are the main factors that facilitate or hinder the production and marketing of organic products in the state of Rio de Janeiro and how it works to overcome the barriers. Partnerships stand out as facilitating factors. These partnerships involve building trust between producers (cooperatives) and producers and sellers, which help shorten the supply chain and increase producers profits. As hindering factors, costs and lack of certification of sellers appeared as the most prominent. Partnerships between suppliers, the adoption of SPG certification by producers and the sale of certified products are strategies that appear relevant in the sample. The performance of class entities, such as ABIO and UNACOOP, was also important in the opinion of respondents.

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