$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC | MARC |



Título: CARGO REMOVAL MANAGEMENT OF CUSTOMS ENCLOSURE: SUGGESTION TO PREVENT EXTRA STORAGE
Autor: SUELLEN SANTANA FERNANDES CAMPOS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JOSE EUGENIO LEAL - ADVISOR
PAULA SANTOS CERYNO - CO-ADVISOR

Nº do Conteudo: 47285
Catalogação:  30/03/2020 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=47285@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=47285@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.47285

Resumo:
This paper deals with the main causes that generate bonded warehousing above the initial deadline - granted by bonded warehouses for the nationalization of the cargo. This research is restricted to the importation processes of a large company, on the oil and gas industry. Considering that the storage figures are paid corresponding to the FOB value of each load, and that the analyzed company s sector was responsible for importing a FOB value of 35,157,935,870 billions in 2017, which represents 4 percent of Brazil s GDP, an improvement proposal was sought, in order to reduce the company s indexes through the use of the Lean tool. The examination was performed by verifying the company s records in a computerized system, the collected data was then analyzed through the analysis of the five whys and categorized into seven main factors. Then, there was a prioritization of analysis of storage causes that were higher than the established time of the most recurrent factors, and suggestions for corrective actions were informed through brainstorming. As a result, a new form of service contracting was indicated for the company in question and several suggestions for improvement in the other causal factors were given. The use of Lean tools in warehousing processes has been the focus of several studies in the academic area, however, the use of Lean in bonded warehousing management processes represents a breakthrough, since the treatment regarding common and bonded warehousing diverges significantly. Furthermore, during the year of 2019, the study s improvement propositions have being applied and are currently in operation. New research in the area can be applied seeking the verification and quantification of the result obtained by the informed suggestions.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui