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Título: INTERPRETATIONS OF DISNEY PRINCESSES BY WOMEN OF TWO GENERATIONS: BELIEFS, VALUES AND BEHAVIORS
Autor: FERNANDA IMPERIAL DA SILVA PEREIRA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  LUIS FERNANDO HOR MEYLL ALVARES - ADVISOR
PAULO DE NEVILLE DA CUNHA SEPULVEDA E LENCASTRE - CO-ADVISOR

Nº do Conteudo: 46969
Catalogação:  28/02/2020 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=46969@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=46969@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.46969

Resumo:
This study aimed to identify how low-income women, representatives of the Baby Boomers and Millennials generations interpret and react to the changing role of women in Disney tales and their influence on brand perception. Sixteen in-depth interviews were conducted with women from Rio de Janeiro State. From the memories and lived experiences of the interviewees regarding the brand and the films, and also employing two previously selected films that marked the two generations, Cinderela (1950) and Frozen (2014), results were obtained that showed evidence of different reactions and identifications provoked by the princesses in the movies, denoting female social roles within society. The generation to which they belong and the socioeconomic level of the interviewees seem to influence their reactions.

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