$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC | MARC |



Título: SELF-ESTEEM AND SUBJECTIVE WELL-BEING IN INSTAGRAM: THE IMPACT OF SOCIAL COMPARISON AND PERSONALITY
Autor: LUIZA SEABRA FAGUNDES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JEAN CARLOS NATIVIDADE - ADVISOR
Nº do Conteudo: 46666
Catalogação:  30/01/2020 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=46666@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=46666@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.46666

Resumo:
The study of human relations, today, must consider, within the possibilities of communication, those that are established and maintained in a virtual environment. The present research aimed to test the predictive power of Instagram use, social comparison and personality on the self-esteem and subjective well-being of Instagram users. For that, 625 Brazilians from the five regions of the country participated in the study, of which 63.7 percent were women. The results indicated that, for women, the higher the intensity of use of Instagram, the lower the self-esteem. For men and women, the intensity of use of Instagram showed a positive correlation with negative affects and with social comparison (ability factor and opinion factor). Also for both sexes, the higher the level of social comparison, the higher the levels of negative affects. The predictive model evidenced neuroticism and social comparison (ability factor) as negative predictors of self-esteem. Extroversion, socialization, achievement, social comparison (opinion factor), and age were positive predictors of self-esteem. In relation to subjective well-being, the negative affections stood out as the dimension best explained by the set of variables of the research. The social comparison (ability factor) mediated the negative relationship between the intensity of use of Instagram and the self-esteem. It can be stated that, the greater the intensity of use of Instagram, the higher the levels of social comparison. Moreover, the activity of comparing with other users is associated with the experience of negative feelings and also with low self-esteem.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui