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Título: PROGRAMMATIC MEDIA: IDENTIFICATION AND RANKING OF THE MAIN PROBLEMS AND CHALLENGES FOR ITS USE
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor: CAIO MARCELO BIZERRIL DE OLIVEIRA

Colaborador(es):  ANDRE LACOMBE PENNA DA ROCHA - Orientador
Número do Conteúdo: 45847
Catalogação:  29/10/2019 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL

Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=45847@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=45847@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.45847

Resumo:
Programmatic media enables the automation of the digital advertising delivery process. This implies that advertisers are able to direct their spending directly to the audiences most prone to a particular action (engagement); a purchase, for example. Given this targeting and the advanced customization capabilities of ad delivery, programmatic media spending has grown significantly in recent years, to the detriment of other more traditional media. However, the market shows concerns regarding the transparency of the buying process and the control of the results achieved with its investments. This research aims to raise topics that reveal signs of problems in the use of programmatic media and produce a ranking with these topics. Through an international bibliographic review, 10 topics that indicate problems and through the Delphi method, using a sample of 15 experts working in Brazil, 9 new items were identified as problems or challenges in the use of this tool. A consensus analysis and a ranking were produced to identify the most relevant problems, in order to prioritize actions in the search for solutions.

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