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Título: ANALYSIS OF THE EFFECTS OF SERVICE LOADS ON BOLTED JOINTS
Autor: FRANCISCO ANDRE PEREIRA MENDES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JAIME TUPIASSU PINHO DE CASTRO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 45264
Catalogação:  09/09/2019 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=45264@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=45264@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.45264

Resumo:
Analyzing the effects of service loads is very important to calculate fatigue life of these components. The experiments were carried out with the purpose of proving the hypotheses used for different projects, including constants and approach factors not very well explained in the literature. Currently the fatigue design of bolted joints tankes into account the distribution of the load in the shape of a cone trunk with alpha 30 Celsius degrees. The major objective of this study is to dismember this modeling and verify other hypotheses that can be used, also considering preload effects on the screw by means of controlled experiments. It has been found that other methods were very conservative and that the cone trunk should be better exploited to raised our previsions.

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