$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: THE MEDIATIONS IN THE CONSTRUCTION OF MEANINGS THAT CHILDREN PRODUCE IN RELATION TO CARTOONS
Autor: ADRIANA HOFFMANN FERNANDES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MARIA LUIZA MAGALHAES BASTOS OSWALD - ADVISOR
Nº do Conteudo: 4371
Catalogação:  13/01/2004 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4371@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4371@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.4371

Resumo:
We live in a time when the child s experience is deeply marked by the frequent contact with the image and, through it, he or she establishes new relations with the culture and elaborates new forms to access the information and to build knowledge. This research had as objective to investigate the context of the child s relationship with TV, especially with cartoons. We chose the theoretical- methodological orientation of the Theory of the Reception in the line of the Latin-American Cultural Studies, which has as central idea the concept of culture as a mediation of the child s production of meanings, facing the child as active subject and a producer of senses. Coherently with the defined methodology, in which the Reception arises from social interaction, the chosen procedures to collect data was workshops and group interwiews. The research took place in two schools in the south area of Rio de Janeiro: one public and another private and held to 9 to 10 years old children. The data collected were studied through macromediação e micromediação concepts (GOMEZ, 2001). We verified that the two groups of children, having differentiated accesses to the television products, produced different meanings from the same product and made different choices from the cartoons. The meanings were built from the different mediations that appeared in each group and the dialogue among the children was a valuable element of production of meanings on what they saw on TV. Such fact shows the perspective that moments as that can be useful in a process of critical formation of the televidência (GOMEZ, 2001) and schools can make good use of it to educate its students.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LIST OF FIGURES  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui