$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: INFANCY, LANGUAGE AND LITERACY: EARLY CHILDHOOD EDUCATION IN THE PUBLIC SCHOOLS OF RIO DE JANEIRO
Autor: PATRICIA CORSINO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  SONIA KRAMER - ADVISOR
Nº do Conteudo: 4282
Catalogação:  09/12/2003 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4282@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4282@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.4282

Resumo:
This thesis is related to the research Professional development opportunities for the personnel of early childhood education in the state of Rio de Janeiro: conceptions, policies and its implementations. It concerns the fields of early childhood education, public policies, infancy, language and literacy. Its main concern is the understanding of the conceptions of infancy, language and literacy that resemble to practices and speeches of the different instances of the early childhood education in the public Schools of the city of Rio de Janeiro. This thesis is based on current literature concerning the history and early education policy;on the proposition that children are culture producers, citizens of rights and on language as a space for social interaction, awareness and growth. Specific bibliography references from each center of the research outlined these principles, however it had as a main source of ideas Mikhail Bakhtin, Walter Benjamin and Lev Vygotsky. The first chapter discusses the history and social construction of childhood and focuses the childhood situation in Brazil, pointing out the educational system challenges concerning early childhood education. The second chapter considers the language issues related to infancy, questioning and proposing ideas to early childhood education. It brings up the importance of the written language in the contemporary world, infancy and literacy, the construction process of writing and the limits and possibilities of children's literature. The third chapter focuses the early childhood education in the public schools in Rio de Janeiro: describes early childhood education, examines its history in the city of Rio de Janeiro and presents questions identified through observations and interviews.

Descrição Arquivo
INTRODUCTION  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CONCLUSION  PDF
REFERENCES  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui