$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC | MARC |



Título: THE ROLE OF MEMORY IN THE (RE)CONSTRUCTION OF ORGANIZATIONAL IDENTITY: THE CASE OF EDEM SCHOOL
Autor: ALICE FUCS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ALESSANDRA DE SA MELLO DA COSTA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 42726
Catalogação:  01/08/2019 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=42726@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=42726@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.42726

Resumo:
This research, located at the point of convergence between the organizational identity studies and the social memory studies, aims to investigate the recurrent identity (re)construction of a private school (founded in 1969 and located in the city of Rio de Janeiro), through its collective mnemonic practices and actions. In order to deepen the understanding of the relations between identity and memory in the collective sphere, this work has proposed to investigate the two concepts from the social constructionist perspective, the result of a negotiation process among the members of the organization, influenced by different individuals, groups, management teams and other collectives. With regard to methodological procedures, the data collection used the sources from (a) interviews with members of the organization of different functions and hierarchical levels; (b) interviews with external members related to the organization in an indirect way; (c) collection of documents; and (d) nonparticipant observation. In relation to the data analysis, the flexibility of the thematic analysis was assumed in order to understand the proposed phenomenon, taking into account the influences of different actors and social contexts. Five key periods were identified, in which identity reconstruction was more explicitly required for the continuity of the organization s essence, and mnemonic practices and actions were then analyzed over these periods. In this way, it was possible to identify how the dynamic relationship (continuous social process of construction and reconstruction) between identity and memory contributed to maintaining the continuity, over fifty years, of the essence of the identity of Edem school.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui