$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: DECENTRALIZATION AND SCHOOL QUALITY: EVIDENCE FROM BRAZIL S DIRECT CASH TO SCHOOL PROGRAM
Autor: JOANA SIMOES DE MELO COSTA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  CLAUDIO ABRAMOVAY FERRAZ DO AMARAL - ADVISOR
Nº do Conteudo: 37891
Catalogação:  02/05/2019 Idioma(s):  ENGLISH - UNITED STATES
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=37891@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=37891@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.37891

Resumo:
Decentralization to lower levels of government is considered to improve public service provision. Nonetheless, decentralization outcomes are context and design dependent. This research investigates a school decentralization program that devolves authority to the school level in Brazil. The Direct Cash to School Program transfers cash direct to school management in order to improve school infrastructure and to increase community participation at school. The autonomous budget is managed by a school council constituted with community members. Considering non-linear rules in the Direct Cash to School Program, we explore two different aspects of this program within different school samples. Our main contribution is to disentangle the effects of having a school council to manage autonomous resources from the effects of additional funding. This analysis is essentially limited to small rural schools and our findings indicate that school council resource management improve school infrastructure and slightly enhance student performance. We also explore how local community educational level affects this result. Although infrastructure upgrading was generalized, investments directly benefiting students and improvement on student performance were restricted to schools with more educated community. The other relevant contribution is the investigation of whether additional locally managed resources improve school quality in an urban setting. Our findings suggest that increasing the resources under school council control do not increase overall parent participation at school. We also obtained that additional resources improve school equipment quality instead of physical infrastructure. In addition, we also consider how different local characteristics affect these outcomes. The higher the mothers education and the higher the community engagement at school, the greater the investment that directly benefit the students.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui