$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: YOUNG PEOPLE OF THE PUBLIC MUNICIPAL SCHOOLS OF RIO DE JANEIRO: DIGITAL MEDIA USES AND COMPUTER SKILLS
Autor: RITA REZENDE VIEIRA P MIGLIORA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ROSALIA MARIA DUARTE - ADVISOR
SIBELE CAZELLI - CO-ADVISOR

Nº do Conteudo: 37856
Catalogação:  30/04/2019 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=37856@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=37856@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.37856

Resumo:
The young adults are the ones who interact on a continuous and growing basis with the new contents, uses and interaction contexts through the new media. Therefore, it is important to further investigate these uses and their possible relations between them and with the education processes. The purpose of this study, which has as its basis the Research Youth and Media, are related to the identification, description and analysis of the ways of use of digital media, specially the Internet, developed by students of the 9th grade of the fundamental cycle of the public Municipal schools of Rio de Janeiro in the school context and in their free time and the abilities developed by these young adults as a result of these uses. Carrying out this study involved the development and application of questionnaires to 3,705 students of the 9th grade of the fundamental cycle in a sample of 39 schools. The data analysis was based on the application of eight linear regression models The results show a negative correlation between the gap age/grade and abilities (the higher the number of years of delay as compared to the expected age the lower the probability of the student declaring him/herself skillful)., what may be related to the effect of low self esteem. On the other hand, there is a positive correlation between the development of abilities and the presence in the domestic environment of media and books, as well as the engagement in cultural activities (visits to museums, cultural centers, movie theatres, plays, shows etc) what suggests the need of reducing the social differences, what would make these resources available to all. Our results suggest that the most significant gain resulting from the use of computer and internet among the young adults subject of the research is verified in their sociability, understood as transmission of knowledge, rules and value between the pairs.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
CHAPTER 8  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui