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Coleção Digital
Título: CARNIVAL AS AN OBJECT OF REFLECTION ON BRAZILIANESS IN PORTUGUESE AS A SECOND LANGUAGE IN BRAZIL Autor: DEISE DULCE BARRETO DE LEMOS
Instituição: -
Colaborador(es):
-
Nº do Conteudo: 37275
Catalogação: 07/03/2019 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: PAPER
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=37275@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=37275@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.PLE.37275
Resumo:
Título: CARNIVAL AS AN OBJECT OF REFLECTION ON BRAZILIANESS IN PORTUGUESE AS A SECOND LANGUAGE IN BRAZIL Autor: DEISE DULCE BARRETO DE LEMOS
Nº do Conteudo: 37275
Catalogação: 07/03/2019 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: PAPER
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=37275@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=37275@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.PLE.37275
Resumo:
The present research aims to establish a discussion about a very current theme in the thought of the foreigner about Brazil: the carnival. When working with the teaching of
Portuguese as a Second Language for Foreigners in Brazil, hereinafter PL2E, the teacher sees himself in a role not only as a transmitter of a linguistic code, but also as a diffuser of local cultures and customs, allowing the student different perceptions. I worked as a PL2E teacher and I took advantage of this contact with foreigners of different nationalities to establish a dialogue on the theme of carnival. However, instead of leading the debate, I asked the students of different ages and nationalities for making questions according to their interest, which generated this exploratory qualitative research which purpose was to lecture on this festivity as a symbol for the Brazilian culture, but under the perspective of the interest of foreigners. As a theoretical basis, I followed Michael Byram s (2008) assumptions about Interculturality, as well as the conceptions on Identity addressed by Zygmunt Bauman (2005). Sergio Cabral (1996) is the main reference to elucidate the questions about the carnival.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |