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Título: THINKING ABOUT YOURSELF IN DIALOGUE WITH OTHERS: FOR NEW PERSPECTIVES FOR PENITENTIARY EDUCATION
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor(es): KARINE ARAGAO DOS SANTOS FREITAS

Colaborador(es):  ELIANA LUCIA MADUREIRA YUNES GARCIA - Orientador
Número do Conteúdo: 36805
Catalogação:  13/02/2019 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL

Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=36805@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=36805@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.36805

Resumo:
This research presents a reflection on the current reader practices that involve the teaching of literature in the school environment from the perspective of the formation of the reader. In order to focus on the procedures and norms governing Penitentiary Education, the incoherence of a teaching format based on the absorption of language codes and the introjection of formulations already placed by literary criticism on the books chosen for reading . The proposal, drawn here, seeks to think of reading as a possibility of meeting with the other, of awakening personal potentialities and of reconstituting a subjectivity, often inert and stigmatized. For this, it is necessary to reconfigure the relationship between the reading mediator and the student reader, as well as certain concepts about the objectives of this practice that seem to guide the current education projects worked within prisons throughout Brazil.

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