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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: THE ROLE OF THE MARKETING ENGINEERING TO SUPPORT THE DECISION-MAKING: APPLICATION OF A MODEL TO MAP THE CONSUMER PERCEPTION OF RIO DE JANEIRO MBAS. Autor: ANGILBERTO SABINO DE FREITAS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
JORGE FERREIRA DA SILVA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 3545
Catalogação: 29/05/2003 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=3545@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=3545@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.3545
Resumo:
Título: THE ROLE OF THE MARKETING ENGINEERING TO SUPPORT THE DECISION-MAKING: APPLICATION OF A MODEL TO MAP THE CONSUMER PERCEPTION OF RIO DE JANEIRO MBAS. Autor: ANGILBERTO SABINO DE FREITAS
Nº do Conteudo: 3545
Catalogação: 29/05/2003 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=3545@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=3545@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.3545
Resumo:
The correct positioning of products and services in the
competitive market is crucial to the firm to define its
strategic choices in order to provide a competitive
advantage. The quality of the decision is linked to the
quality of the information that supports it. Marketing
models improve this quality and speed up the decision
process. The main stream of this research was to comprehend
how consumers visualize products and services and finding a
procedure able to represent this image in a model capable
to assist the decision maker. To accomplish the proposed
objectives, many models that represent consumer
perceptions were studied. They are called perception maps.
Among the different methodologies, factor analysis was
chose to generate them. Using Rio de Janeiros MBAs courses
as object of study and a sample of candidates to these
schools, the model was evaluated and the conclusion was
that it was good to accomplish the goals set previously.
Despite the model, after the factor reduction, have
explained only 58,7% of the variance, the results were
relevant to provide significant information to understand
how the segment studied saw these courses. Besides
that, the methodology seemed to be a powerful tool to be
applied in other services and products in order to support
managers in their decision process, diminishing
the environment uncertain.
Descrição | Arquivo |
INTRODUCTION | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CONCLUSION | |
BIBLIOGRAPHY | |
ANNEX |