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Título: CONTRADICTION IN THE SURF INDUSTRY: WHY EVEN WITH THE RISE AND POPULARIZATION OF THE SPORT THE TRADITIONAL BRANDS ARE IN DECADENCE
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor: JOAO PEDRO GAMA ROSA DE S FREIRE

Colaborador(es):  DANIEL KAMLOT - Orientador
Número do Conteúdo: 35337
Catalogação:  08/10/2018 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL

Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=35337@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=35337@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.35337

Resumo:
The traditional and legitimate brands in the surf clothing sector have grown steadily since its inception until the mid-2000s. They enjoyed their apex in economic terms and popularity in the 1990s. However, around 10 years ago these brands began a process of decay to the present times. At the same time, the popularization of surfing as a sport in Brazil and in the world follows the contrary flow. The aim of this study is to analyze the reasons why the traditional brands of the surfing industry are in decline despite the popularization of the sport and the rise of the industry.

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