$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: YOUTH AND YOUTH IN CONFLICT WITH THE LAW: WHAT THEY THINK ABOUT SCHOOL?
Autor: GILDA ALVES BATISTA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  FATIMA CRISTINA DE MENDONCA ALVES - ADVISOR
Nº do Conteudo: 34585
Catalogação:  30/07/2018 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=34585@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=34585@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.34585

Resumo:
The Youth has been presented by some authors as an object of analysis from two perspectives: the first sees youth as a causative group of problems , linked mainly to drug use and risk behaviors, among others, that require major efforts on the part of society in tackling these problems. On the other hand, the youth will be presented as a transitional period to adulthood, with a potential transformer. Regarding schooling processes, despite the significant increase in rates, the situation of young Brazilian is still precarious. The high incidence of repetition and dropout and the large gap between the educational situation in urban and rural areas show that, in Brazil, the likelihood that education is a means of achieving higher levels of economic development, social welfare and citizenship is compromised. We seek to show that young Brazilians mostly, experience situations of exclusion, especially those that meet educational measures. We assess that being in formation of concepts and values , the school as an institution of learning and training could contribute to a portion of the Brazilian youth to experience other experiences other than the commission of illegal acts. One goal of this study is to investigate the perception of young people who meet educational measures and the same perception in young people a public secondary school. To conduct the survey, a questionnaire was submitted to 58 young people who abide by social measure of hospitalization and 43 young people from a state school located in the north of the city of Rio de Janeiro. Aspects which correspond mainly on the demographic profile of young people, their perceptions about the school and the main features in social and economic terms were privileged.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui