$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: THE GRAPHIC DESIGN ON THE TEXTBOOK GRAPHIC DESIGN IN RURAL EDUCATION PROGRAM (PER) FOR CHILDREN OF COLOMBIA
Autor: JOSÉ JAIRO URBINA SÁNCHEZ
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JACKELINE LIMA FARBIARZ - ADVISOR
Nº do Conteudo: 34354
Catalogação:  09/07/2018 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=34354@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=34354@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.34354

Resumo:
The printed textbook is used daily in schools around the world even with the emergence of the electronic textbook. That they remain despite research that anticipated his death. The designer is present in making textbooks, working with other agents, especially in creating an interface between the author and the reader. The designer becomes therefore a mediator agent and a catalyst in the reading of the production of sense of the book. In Colombia, the Rural Education Project (PER) developed educational content for the education of rural children to the media printed and digital textbooks. This dissertation seeks to analyze the graphic design used in both digital format and in print produced for the primary education sector. This is on the assumption that the interrelationship between the imagistic content is incompatible, the graphic designs adopted disregard the competence and skills of the child population of existing rural and demanded by the education segment essential to establish parameters for the inclusion of pictorial elements and to the interrelationship between these elements and the verbal content. This is on the assumption also that teachers, who should act as mediators and catalysts agents of reading, have not developed in their training, skills and expertise to understand the design as an interface between the content and the child. It is understood that the problems occur in both media, which compromises the teaching-learning and increases the gap between education in rural and urban area of Colombia. The aim is to contribute to the reduction of discrimination and exclusion of communities and gender of the countryside, from the reflection about the places of the graphic design in the textbook aimed at specific communities.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui