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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: ANALYSIS OF TRAJECTORY AND ORIENTATION OF AN OMNIDIRECTIONAL VEHICLE Autor: DANIEL PINHEIRO DE CARVALHO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
MAURO SPERANZA NETO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 33094
Catalogação: 23/02/2018 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=33094@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=33094@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.33094
Resumo:
Título: ANALYSIS OF TRAJECTORY AND ORIENTATION OF AN OMNIDIRECTIONAL VEHICLE Autor: DANIEL PINHEIRO DE CARVALHO
Nº do Conteudo: 33094
Catalogação: 23/02/2018 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=33094@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=33094@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.33094
Resumo:
Modeling, simulation and analysis of the kinematics and partial modeling of the dynamics of an omnidirectional tricycle. The work will complement previous studies on the same theme with a new approach: the models will be developed using the Bond Graphs technique, and the control of the tricycle will be given by the steering of 3 wheels through independent DC electric servo motors, instead of omni-directional wheels.
At the end of this project, the objective is to obtain a model that allows in the future to compare the kinematic performance of this vehicle and other forms of omnidirectional movement, as well as a brief observation of the dynamics involved.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |