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Título: THE CHAMELEON BEFORE THE RAIBOW THE DEGENATION OF TOSTE IN NELSON RODRIGUES
Autor: JOSE CARVALHO DE AZEVEDO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  PINA MARIA ARNOLDI COCO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 3282
Catalogação:  26/02/2003 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=3282@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=3282@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.3282

Resumo:
Nelson Rodrigues, in many ocasions, pronounced himself favorable to the restoration of bad taste in the work of art, leading critics, journalists and, consequently, the public opinion in general, to seing himself as partaking in the Kitsch movement. Nevertheless, as we invade his work, in which highlight the reading of the romance - O casamento -, we notice that Nelson apropriates the qualities of Kitsch in a very particular fashion, not to say it special. To expose the principles that rule such - kitsching - operation is our subjective.

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