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Título: CELEBRITY ENDORSEMENT ON THE INTERNET: THE USE OF TRADITIONAL AND DIGITAL CELEBRITIES IN SOCIAL MEDIA SPONSORED PUBLICATIONS
Autor: JESSICA PESSOA DA SILVA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  CECILIA LIMA DE QUEIROS MATTOSO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 32694
Catalogação:  16/01/2018 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=32694@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=32694@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.32694

Resumo:
This paper presents a study on the effectiveness of using the celebrity endorsement in beauty products advertisements strategy in social media such as Instagram, using, besides traditional celebrities, a new category of celebrity: the digital one. Aiming to analyze if there are differences in advertisement assessment when using these two different categories of celebrity, criteria like attractiveness, reliability, expertise and intention to buy were used.

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