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Avançada


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Título: CONSUMPITION AND TRANSFORMATION OF SURFING IMAGE
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor(es): ROBERTO BETIM PAES LEME

Colaborador(es):  VERA MARIA MARSICANO DAMAZIO - Orientador
CARLA DA COSTA DIAS - Coorientador
Número do Conteúdo: 32609
Catalogação:  09/01/2018 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL

Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=32609@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=32609@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.32609

Resumo:
The study proposes a possible relationship between the publishing and the advertising discourses in the idealization an image of the practice of surfing present in everyday life. More specifically, the work presents a reflection on the construction of this practice from those who live and consume products tied to it. Therefore, a research method with anthropological aproach was developed. After observing the surfing in advertising, specialized publications were analyzed, in order to understand what and who the editors were aiming with each media. We observed that consumers life style and habits can give important clues to understand the design adapted in the studied graphic material. We believe that the practice of surfing, wich is referred throghout the text, carries important elements in characterization of this individual.

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