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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: COGNITIVE AND SOCIAL COMPOSITION OF SCHOOL GROUPS AND READING AND MATHEMATICS AND MATHEMATICS FULFILLMENT: HOW DOES EDUCATIONAL INEQUALITY EVOLVE? Autor: ELISANGELA DA SILVA BERNADO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
ALICIA MARIA CATALANO DE BONAMINO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 32592
Catalogação: 08/01/2018 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=32592@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=32592@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.32592
Resumo:
Título: COGNITIVE AND SOCIAL COMPOSITION OF SCHOOL GROUPS AND READING AND MATHEMATICS AND MATHEMATICS FULFILLMENT: HOW DOES EDUCATIONAL INEQUALITY EVOLVE? Autor: ELISANGELA DA SILVA BERNADO
Nº do Conteudo: 32592
Catalogação: 08/01/2018 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=32592@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=32592@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.32592
Resumo:
This study measures the variance of classical social variables (gender, race/skin
color, and age) among groups of the same school which have shown the highest
and the lowest levels of proficiency in Reading and Math. Variance is the
measurement we adopt here in order to show inequality levels. The research has
used longitudinal data collected by GERES from 2005 to 2006, considering
primary school students of 27 municipal schools in Rio de Janeiro. The object
has been to investigate if the variance observed through proficiency results
among groups of the same school can also be found when referring to students
social characteristics such as gender, race/skin color, and age. The research
considers not only students fulfillment in cognitive tests, but also their
demographical and social characteristics. This study has brought up evidences
which reveal that differences in fulfillment among groups of municipal schools in
Rio de Janeiro are not clearly marked by social aspects, what means that the
process of organizing students in groups is not determined by classical social
variables of gender, race/skin color, and age. On the other hand, our results
show that students different abilities in Reading and Math lead to their allocation
in groups.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
BIBLIOGRAPHY AND APPENDICES |