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Título: AVIATION TECHNOLOGY AND AIR TRAFFIC NETWORKS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor(es): BRUNO HENRIQUE CASTELO BRANCO

Colaborador(es):  PEDRO CARVALHO LOUREIRO DE SOUZA - Orientador
LEONARDO BANDEIRA REZENDE - Coorientador
Número do Conteúdo: 31947
Catalogação:  09/11/2017 Idioma(s):  ENGLISH - UNITED STATES

Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=31947@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=31947@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.31947

Resumo:
This paper studies to what extent the development of new aircraft shapes airlines network structure. I argue that modern aircraft are more efficient and well suited to operate flights between smaller and less central cities, hence favoring the service of more markets in the periphery of the network. Using U.S. air traffic data, I employ a discrete choice framework to model airlines entry decisions and the subsequent aircraft choice to each market. Counterfactual experiments show that had aircraft technology ceased to improve in 1999, the air traffic network as a whole would be more centralized, airlines would be operating more hub-centered networks, reaching fewer cities, and serving fewer markets.

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