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Título: PRODUCT DISCOVERY IN THE PC GAMES MARKET
Autor: LUIS PAULO FERNANDES BRETANHA JORGE
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  LEONARDO BANDEIRA REZENDE - ADVISOR
Nº do Conteudo: 31789
Catalogação:  19/10/2017 Idioma(s):  ENGLISH - UNITED STATES
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=31789@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=31789@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.31789

Resumo:
This paper investigates the role of product discovery in the demand for video games. We show that the lifetime sales patterns for video games vary widely, with some games selling most of their units in the first months after launch and others having longer tails. To understand these differences we propose a demand model in which consumers are periodically informed about the existence of a game and explore the lifetime sales patterns that this implies. We then take it to the data using price and sales figures from the Steam digital platform and web search figures from google trends. Our results imply that sales three months after launch are on average half of what they should be were consumers fully informed.

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