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Título: MODELLING OF THE HEAT EXCHANGERS OF AN AIR CONDITIONING BUS SYSTEM WITH LOW ENVIRONMENTAL IMPACT
Autor: VERONICA DA ROCHA WEAVER
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JOSE ALBERTO DOS REIS PARISE - ADVISOR
Nº do Conteudo: 31550
Catalogação:  25/09/2017 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=31550@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=31550@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.31550

Resumo:
The present work proposes an air conditioning bus system operating with a 4th generation refrigerant, HFO-1234yf as a substitute for R134a. It s proposed a new configuration of the system to guarantee the safety of passengers and driver due to the mild flammability of the new refrigerant. This configuration consists of an indirect refrigeration system in which the primary refrigeration cycle, or the vapor compression cycle, in which the refrigerant circulates is confined to the engine compartment, and the implementation of nanofluids in the secondary loop is investigated. Through literature research and with the assistance of Engineering Equation Software, the modelling of the heat exchangers of the new system was completed.

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