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Título: THE INCAPACITY TO PLAY IN PSYCHOANALYTIC CLINIC WITH CHILDREN
Autor: SYLVIA CARAM SOUZA DE PAULA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  SILVIA MARIA ABUJAMRA ZORNIG - ADVISOR
Nº do Conteudo: 31429
Catalogação:  13/09/2017 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=31429@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=31429@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.31429

Resumo:
In this dissertation we will discuss the children s inability to play observed in a clinic. Through Winnicott s work, we can reflect on the importance of playing for psychoanalysis and its relevance to healthy primitive emotional development. Parallel Wilfred Bion s work, we point out the similarities between thinking and playing as pre-symbolic capacities, developed from the relation with the environment in the beginnings of life, mainly by the functions denominated holding and rêverie. The importance of the analyst s place facing difficulties in the formation of the transitional space, from a sufficiently good analyst posture.

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