$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: SYNTACTIC IMPAIRMENT AND READING ABILITIES: POSSIBLE RELATIONS
Autor: NOELLE CASTRO FERREIRA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  LETICIA MARIA SICURO CORREA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 31032
Catalogação:  16/08/2017 Idioma(s):  ENGLISH - UNITED STATES
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=31032@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=31032@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.31032

Resumo:
This dissertation intends to verify whether syntactic impairment, as detected in in the oral comprehension of costly structures - object WH plus N questions (OWH plus N) and object relative clauses (ORCs) -, predicts difficulties in reading fluency and comprehension. The syntactic abilities of 6th graders from three public schools in Rio de Janeiro were evaluated, giving rise to syntactically impaired (SI) and control (CT) groups. Those who satisfied criteria at the word level in word-recognition/reading tasks proceeded. Two experiments assessed reading fluency (rate, accuracy, prosody) and the comprehension of each of the target structures in isolation (picture-identification task) and in discourse (self-paced reading task). In the latter, the intervening subject was manipulated for structural complexity (full nominal phrase and pronoun). One aspect of prosody (pitch contour) distinguished the groups, with lower scores in the SI group in both tasks. An aspect of accuracy (number of disfluencies) distinguished them in the discourse task (more disfluencies in the SI group). The comprehension of the target-sentences is isolation was harder for the SI group. Lexical/discourse factors can create differential demands for sentences in discourse, minimizing group effects. The effect of intervention was in the predicted direction for OWH plus N sentences (more demands for full nominal phase subjects). As for RC, this effect was not significant, possibly due to difficulties in the ascription of illocutionary force to YES/NO questions. In an overall analysis of reading fluency in discourse (different structures/punctuation marks), the pitch contour indicates syntactic impairment. Impairment at the syntax-prosody interface can account for these results.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, ABSTRACT, RESUMO, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
CHAPTER 8  PDF
CHAPTER 9  PDF
REFERENCES AND APPENDICES  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui