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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: MATHEMATICAL MODELING OF A TILT-ROTOR DRONE Autor: RODRIGO SIMOES PESSOA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
MAURO SPERANZA NETO - ADVISOR
WILLIAM DE SOUZA BARBOSA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 30497
Catalogação: 11/07/2017 Liberação: 12/07/2017 Idioma(s): ENGLISH - UNITED STATES
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=30497@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=30497@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.30497
Resumo:
Título: MATHEMATICAL MODELING OF A TILT-ROTOR DRONE Autor: RODRIGO SIMOES PESSOA
WILLIAM DE SOUZA BARBOSA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 30497
Catalogação: 11/07/2017 Liberação: 12/07/2017 Idioma(s): ENGLISH - UNITED STATES
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=30497@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=30497@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.30497
Resumo:
The objective of this course completion work was to develop a realistic and sophisticated mathematical model of a tilt rotor drone in modular form. The mathematical formulation used, as well as its implications, simplifications and assumptions were exposed in a detailed manner, to allow for future research. A discrete, code line simulator using MATLAB script and a continuous simulator using MATLAB s Simulink tool were created. The PID control was used as a classical control technique in an attempt to stabilize and control the system. The LQR control was used as a modern control technique and discussions were made about the use of a feedback control loop stabilization applied to this multiple inputs multiple outputs (MIMO) nonlinear non affine system. The aerodynamic forces and drag were discussed and a mathematical implementation of such forces was suggested as a possible addition to future models.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |