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Título: THE EXTRALINGUISTIC RELEVANCE FOR PL2E STUDENTS OF THE LEARNING OF ONOMATOPOEIAS AND VOCALIC EXPRESSIONS SHROUDED IN SENSUALITY IN THE POPULAR BRAZILIAN MUSIC
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor(es): IARA MACHADO ARENDT

Colaborador(es):  SHEILA MEJLACHOWICZ - Orientador
Número do Conteúdo: 30493
Catalogação:  10/07/2017 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL

Tipo:  TEXT Subtipo:  SPECIALIZATION MONOGRAPH
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=30493@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=30493@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.30493

Resumo:
The Brazilian cultural identity has nuances that are not always perceptible at first sight to students of PL2E, so the formal learning of the figure of onomatopoeic language and vocalic expressions and the understanding of extralinguistic factors pertinent to the aspects of the subjective culture of the Brazilian language community present in the Brazilian popular music is relevant, as is the semantics and context of its uses.

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