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Título: ADAPTATION OF THE MARKETING MIX TO THE BRASILIAN MARKET: A CASE STUDY OF MAYBELLINE NEW YORK
Autor: MARCELLA PEREIMA CONDE
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MARCUS WILCOX HEMAIS - ADVISOR
Nº do Conteudo: 30389
Catalogação:  27/06/2017 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=30389@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=30389@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.30389

Resumo:
This study contributes to the adaptation and standardization literature through the Maybelline New York analysis of the marketing mix (product, place, price and promotion) adaptation to the Brazilian market . Maybelline New York is part of the L Oreal Group , which has an adaptation strategy in the Brazilian market through the Innovation and Research center. The brand is in the Brazilian market since 1997 and follows the same strategy the L Oréal Group. Maybelline seeks to adapt the marketing mix in order to get closer to the target market. In the present study interviews were conducted with seven brand employees and a former employee to understand this adaptation strategy and analyzes them according to the theory.

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