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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: USE OF BIOFUELS IN COMPRESSION IGNITION ENGINES: POTENTIAL OF DIESEL-BIODIESEL-ETHANOL BLENDS Autor: FLORIAN ALAIN YANNICK PRADELLE
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
SERGIO LEAL BRAGA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 29914
Catalogação: 10/05/2017 Liberação: 11/05/2017 Idioma(s): ENGLISH - UNITED STATES
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS TRABALHO PREMIADO
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=29914&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=29914&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.29914
Resumo:
Título: USE OF BIOFUELS IN COMPRESSION IGNITION ENGINES: POTENTIAL OF DIESEL-BIODIESEL-ETHANOL BLENDS Autor: FLORIAN ALAIN YANNICK PRADELLE
Nº do Conteudo: 29914
Catalogação: 10/05/2017 Liberação: 11/05/2017 Idioma(s): ENGLISH - UNITED STATES
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS TRABALHO PREMIADO
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=29914&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=29914&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.29914
Resumo:
In order to partially replace the demand of fossil diesel fuels, to reduce high import costs and to comply with environmental standards, sustainable policies have led to partially replace diesel fuel by biodiesel. However, other technologies, such as diesel-biodiesel-ethanol mixtures, are being investigated. The major challenge of these mixtures is to improve the miscibility and the stability of alcohol in diesel fuel. In this study, an original additive, from renewable compounds, improved the miscibility of anhydrous ethanol in diesel fuel with 15 per cent by volume of biodiesel and temperature in which stable mixtures were observed. Several physicochemical properties of the additivated mixtures were measured in a large range of ethanol concentration to evaluate aspects of consumption, combustion quality, behavior at low temperature, interaction between the fluid and the surface, and safety. The results showed that blends with, at least 1.0 per cent, by volume of additive and 20 per cent by volume of anhydrous ethanol are stable at temperatures above 10 degrees Celsius and respected most of the current Brazilian specifications for diesel fuel. Experimental tests on a compression ignition engine MWM 4.10 TCA (Euro III) were performed with these mixtures. The results showed that the diesel fuel substitution alters the characteristics of combustion: the increased ethanol content implied an increase of the ignition delay, a faster heat release and a decrease of maximum pressure. Despite these non-optimized conditions for injection and combustion, results showed a better conversion of ethanol chemical energy into brake power, in comparison to the values found in flex fuel spark ignition engine, in addition to a small increase in the indicated efficiency of the engine.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |