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Título: NEM TE CONTO: THE MULTIFUNCTIONALITY OF ELEMENT NEM APPLIED TO TEACHING PORTUGUESE AS A SECOND LANGUAGE TO FOREIGNERS
Autor: VITOR MARCONI DE SOUZA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ADRIANA FERREIRA DE SOUSA DE ALBUQUERQUE - ADVISOR
Nº do Conteudo: 29343
Catalogação:  08/03/2017 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SPECIALIZATION MONOGRAPH
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=29343@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=29343@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.29343

Resumo:
In this monograph, the multifunctionality of element nem in Brazilian Portuguese is discussed through the syntactic and semantic analysis of idioms containing nem, nem que and que nem. In the corpus used, it is evident that the comparative structure que nem is predominant in informal spoken Rio de Janeiro Portuguese and less frequent in its written mode and that the idioms analyzed have different functions and syntactic structures. This paper also addresses strategies to teach que nem and some idioms to foreigners learning Portuguese as a second language.

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