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Coleção Digital
Título: CODE-SWITCHING IN THE TEACHERS ROOM: AN ANALYSIS IN A BRAZILIAN ESL TEACHING CONTEXT Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO Autor(es): MARCELA RIBEIRO ANTUNES
Colaborador(es): ADRIANA NOGUEIRA ACCIOLY NOBREGA - Orientador
Número do Conteúdo: 29142
Catalogação: 14/02/2017 Idioma(s): ENGLISH - UNITED STATES
Tipo: TEXT Subtipo: SPECIALIZATION MONOGRAPH
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=29142@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.29142
Resumo:
Título: CODE-SWITCHING IN THE TEACHERS ROOM: AN ANALYSIS IN A BRAZILIAN ESL TEACHING CONTEXT Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO Autor(es): MARCELA RIBEIRO ANTUNES
Colaborador(es): ADRIANA NOGUEIRA ACCIOLY NOBREGA - Orientador
Número do Conteúdo: 29142
Catalogação: 14/02/2017 Idioma(s): ENGLISH - UNITED STATES
Tipo: TEXT Subtipo: SPECIALIZATION MONOGRAPH
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=29142@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.29142
Resumo:
Code-switching is the language phenomenon when a speaker alters between two or more languages. As it is commonly observed among ESL teachers, this linguistic phenomenon is usually taken for granted and the deeper meanings of the switching are not investigated. In this research, Brazilian ESL teachers were recorded during outside classroom time and their language alternations were analysed according to code-switching functions and social identity perspectives. The data revealed that code-switching helped the teachers to construct and establish their social and collective identity. Moreover, their identity also motivated the code-switching. Thus, a cyclical movement can be observed.
Descrição | Arquivo |
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