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Título: GENERATING SUPERRESOLVED DEPTH MAPS USING LOW COST SENSORS AND RGB IMAGES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor(es): LEANDRO TAVARES ARAGAO DOS SANTOS

Colaborador(es):  ALBERTO BARBOSA RAPOSO - Orientador
Número do Conteúdo: 28673
Catalogação:  11/01/2017 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL

Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=28673@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=28673@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.28673

Resumo:
There are a lot of three dimensions reconstruction applications of real scenes. The rise of low cost sensors, like the Kinect, suggests the development of systems cheaper than the existing ones. Nevertheless, data provided by this device are worse than that provided by more sophisticated sensors. In the academic and commercial world, some initiatives, described in Tong et al. [1] and in Cui et al. [2], try to solve that problem. Studying that attempts, this work suggests the modification of super-resolution algorithm described for Mitzel et al. [3] in order to consider in its calculations coloured images provided by Kinect, like the approach of Cui et al. [2]. This change improved the super resolved depth maps provided, mitigating interference caused by sudden changes of captured scenes. The tests proved the improvement of generated maps and analysed the impact of CPU and GPU algorithms implementation in the superresolution step. This work is restricted to this step. The next stages of 3D reconstruction have not been implemented.

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