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Coleção Digital
Título: CRISIS MANAGEMENT AND CORPORATE REPUTATION Autor: ANA BEATRIZ DE SOUZA PEREIRA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
DANIEL KAMLOT - ADVISOR
Nº do Conteudo: 28590
Catalogação: 03/01/2017 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=28590@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=28590@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.28590
Resumo:
Título: CRISIS MANAGEMENT AND CORPORATE REPUTATION Autor: ANA BEATRIZ DE SOUZA PEREIRA
Nº do Conteudo: 28590
Catalogação: 03/01/2017 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=28590@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=28590@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.28590
Resumo:
Crisis management is essential since any company may have to face an adverse situation, despite of their nature. The use of an inappropriate strategy in a time of crisis can result in negative consequences for the company, affecting stakeholders, which can impact on brand reputation. This paper analyzes through research and interviews with representatives of Brazilian companies, how a company can handle crises and preserve its reputation. The results of the qualitative analysis of research and interviews indicate that with proper management, the crisis can be seen as an opportunity for the company in which the strategies and positioning can be reviewed and so bring a positive transformation for the company, which demonstrate that reputation is not necessarily affected.
Descrição | Arquivo |
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