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Título: NOMADS, EXILES AND SURVIVORS: THE INTIMATE AND THE PUBLIC, AND THE IMAGES OF THE BRAZILIAN MILITARY DICTATORSHIP IN CONTEMPORARY DOCUMENTARY CINEMA
Autor: ITAUANA FONSECA COQUET
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ANDREA FRANCA MARTINS - ADVISOR
Nº do Conteudo: 27031
Catalogação:  26/07/2016 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=27031@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=27031@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.27031

Resumo:
This research examines the relationship between film documentary, history and memory based on three Brazilians films: Utopia e Barbárie (Silvio Tendler, 2010), Diário de uma busca (Flávia Castro, 2011) and Uma longa viagem (Lucia Murat, 2012). These documentaries address the period of the military dictatorship (1964-1985) in Brazil at the same time the directors put themselves in the narrative. The concepts of memory, autobiography and document were explored from the diverse perspectives adopted in each documentary. Thereby, this research investigates the different strategies in the montage, as the use of audiovisual archives, testimony and narration.

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