$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC|



Título: A PROPOSAL OF EXTENSION OF THE LINE 4 OF THE SUBWAY IN RIO DE JANEIRO (BARRA DA TIJUCA) BY THE AUTOMATED PEOPLE MOVERS SYSTEM
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor(es): RICARDO ATTA ABRAHÃO

Colaborador(es):  CELSO ROMANEL - Orientador
FERNANDO LUIZ CUMPLIDO MAC DOWELL DA COSTA - Coorientador
Número do Conteúdo: 26943
Catalogação:  20/07/2016 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL

Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=26943@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=26943@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.26943

Resumo:
The research and development of new alternatives for the improvement of urban transportation of passengers has dizzily increased all over the world. The population growth is the biggest difficulty for the creation of new lines in dense urban spaces provided with consolidated constructions and equipments, has been lately forced to a more intense search of innovative solutions suitable to these scenes present in big cities. New concepts resulting from the problems experienced today by urban transportation, has grown stronger, according to time, hierarchy of values and contemporary mentality of our society. In this sense, the efficiency in urban transportation has been related to the existing integration of means of transportation, that is, the more numerous forms and options of transporting, the easier and more comprehensive solutions has been found. In view of the new transportation needs, public and private companies have been considering a new way or option on the passenger transportation modality, using an elevated track. The elevated road complements the possibility of an underground via (subway) or via in the level of soil (streets, avenues, etc...), frequently as the only viable alternative so as to avoid expropriations, demolitions or even the use of alternatives highly restrictives to the use of street space by the pedestrian and other more noble public services, being applicable where it is not possible anymore to improve or vitalize urban transportation for lack of physical space at ground level and due to the high cost of via underground. Presently, the elevated roads are the cheapest and rational mode to obtain an exclusive road, free and independent from any obstacle or other elements installed on the ground level, adaptable to any type of geometry or geometrical accidents (ramps, curves, transitions and railroad switches), allowing an automated regular operation and of high speed.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui