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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: CAPITALISM REPRESENTATIONS IN BRAZILIAN MODERN CINEMA: ANALYSIS OF THE MOVIES UNDER THE INFLUENCE OF A STRUCTURE OF FEELING THAT STIMULATED THE FLOURISHING OF A CULTURAL SCENE DURING THE 50 S AND 60 S Autor: BRUNO LIBERATI
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
MIGUEL SERPA PEREIRA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 26933
Catalogação: 20/07/2016 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=26933@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=26933@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.26933
Resumo:
Título: CAPITALISM REPRESENTATIONS IN BRAZILIAN MODERN CINEMA: ANALYSIS OF THE MOVIES UNDER THE INFLUENCE OF A STRUCTURE OF FEELING THAT STIMULATED THE FLOURISHING OF A CULTURAL SCENE DURING THE 50 S AND 60 S Autor: BRUNO LIBERATI
Nº do Conteudo: 26933
Catalogação: 20/07/2016 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=26933@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=26933@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.26933
Resumo:
The goal was to identify and analyze the representations of capitalism observed in Brazilian s modern Cinema. Beginning in the 50 s, with an introduction of a neorealistic approach, this phase in the country s movie scene became what s known as Cinema Novo, that happened during the 60 s. It s understood that the movies being analyzed were under a romantic structure of feeling – an affirmation of revolutionary Brazility – that bloom and changed that period, considered utopic. Under that investigation eleven movies produced between 1950 and 1969 were analyzed.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |