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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: DEVELOPMENT AND SIMULATION OF AN ARTIFICIAL INTELLIGENCE BASED SEMIAUTONOMOUS CONTROLLER FOR MILITARY VEHICLES Autor: HEBERT AZEVEDO SA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
MARCO ANTONIO MEGGIOLARO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 26608
Catalogação: 16/06/2016 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=26608@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=26608@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.26608
Resumo:
Título: DEVELOPMENT AND SIMULATION OF AN ARTIFICIAL INTELLIGENCE BASED SEMIAUTONOMOUS CONTROLLER FOR MILITARY VEHICLES Autor: HEBERT AZEVEDO SA
Nº do Conteudo: 26608
Catalogação: 16/06/2016 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=26608@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=26608@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.26608
Resumo:
The purpose of this work is to investigate the use of Fuzzy
Inference Systems to design an appropriate semi-autonomous control system
for military vehicles, from which the choice of the automatic controller
intervention level would be achieved. Basic concepts about the application
of Fuzzy Inference Systems for the design of a weighted signal generator
and about the Model Predictive Controllers theory are presented. These
concepts were used for the implementation of the proposed semiautonomous
control system. From the mathematical model of the vehicular dynamic
system, results were obtained through simulated tests where the military
vehicle was being operated in hazardous situations and in which the
intervention of the automatic controller was necessary, e.g., in the presence
of hostile enemy threats or in highly destabilizing maneuvers. The behavior
of the controller s intervention variable is presented through its evolution
curves and indicates its increase accordingly to the growth of the threat
level to which the vehicle is exposed. The results are criticyzed, and it is
concluded that the use of the proposed system will result in a qualitative
increase in vehicle s safety, making it a more efficient military system, with
greater operational capacity and enhancing the skills of its driver.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |