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Coleção Digital
Título: EFFICIENCY ANALYSIS AND CONTROL OF AN INTEGRATED IN-WHEEL ELECTRIC MOTOR Autor: DANIEL ZACARIAS FREITAS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
MARCO ANTONIO MEGGIOLARO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 26373
Catalogação: 12/05/2016 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=26373@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=26373@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.26373
Resumo:
Título: EFFICIENCY ANALYSIS AND CONTROL OF AN INTEGRATED IN-WHEEL ELECTRIC MOTOR Autor: DANIEL ZACARIAS FREITAS
Nº do Conteudo: 26373
Catalogação: 12/05/2016 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=26373@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=26373@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.26373
Resumo:
This paper presents a study for the development of an electric powertrain
with independent engines in the vehicle mass not suspended, directly coupled to
the wheels In Wheel or Hub-Motor . The development of the proposed system
aims at maximizing the efficiency of electric vehicles by minimizing losses
related to mechanical systems, as in conventional transmission used in vehicles
with single engine. Another motivating factor for the development of powertrain
with independent engines is the application of independent controls for each
wheel, allowing for the development and application of a range of controls in the
vehicle, which would not be possible or would have unsatisfactory performance if
a single engine was used. This work presents an overview of electric vehicles, the
study of the dynamic vertical behavior with increasing mass of the suspended
vehicle, development of a speed control for the proposed powertrain, development
of an electric ABS braking control, system simulation toward cycles to calculate
the energy efficiency of the powertrain, and an experiment on a bench
dynamometer to validate the energy efficiency of simulated cycles.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |