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Título: OPTIMIZATION OF THE OFFLOADING LOGISTICS USING MATHEMATICAL PROGRAMMING
Autor: PEDRO FRANCA FERREIRA DA COSTA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  FABRICIO CARLOS PINHEIRO OLIVEIRA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 25301
Catalogação:  13/10/2015 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=25301@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=25301@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.25301

Resumo:
The growth of daily oil production and the high costs involved in oil logistics, specifically the upstream logistics and the production logistics itself, adding to the current downturn in oil prices, are becoming increasingly relevant considering the major economic impacts caused by eventual failure in logistics processes. In this context, a linear programming model was developed. It provides the optimization of offloading platforms operation coupled to the service window of various vessels, so there is no need to interrupt the production of any of those platforms, allowing that all demands are met. In any case, this method seeks to minimize operational costs by reducing the distances traveled and the number of chartered vessels. The mathematical model was applied in a case study consisting of three different scenarios. The result obtained allows effective decision making that will define the number of shuttle tankers to be chartered for a certain period of time.

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